U-Send | Fulfilment Agency

e-pickr® x U-Send voor Luc

Hieronder lees je meer over het succesverhaal van e-pickr & U-Send voor Luc

Succesverhalen U-SEND

“Put your money where your mouth is”

Zo kaartte het marketingteam grof en duidelijk aan hoe je een gebruiker overtuigt van het succes van software tools als e-pickr en U-Send.

Wij zijn dus zo overtuigd van het succes van e-pickr, dat we graag eens wilden achterhalen wat nu de toegevoegde waarde voor jou als U-Send client kan zijn. Uitgedrukt in keiharde Euro’s. Dat betekent, op het moment van schrijven, dat deze case study, wat het antwoord ook wordt van dit onderzoek, jou vanaf nu verantwoordelijk houdt als dief van je eigen portemonnee als je nog geen e-pickr gebruikt. 😉

U-Send hielp je al om je producten te sourcen voor de beste prijs om deze vervolgens zo snel mogelijk bij je klant te krijgen. Tot op heden enkel voor dropshippers, maar binnenkort ook voor al je bulk-inkopen!

Als toevoeging daarop helpt e-pickr jou in het opsporen van de producten die je zou moeten inkopen. Kortweg: U-Send is jouw logistics partner en e-pickr.com jouw product research partner. Maak dus simpelweg gebruik van de experts van U-Send en e-pickr om jouw kleinschalige onderneming te doen groeien tot een echte scale-up. Zo worden jouw inkomsten alleen maar groter, en zou je wellicht eens kunnen gaan denken aan een exit strategie!

Maar neem het niet van ons aan! Om de toegevoegde waarde van e-pickr eens verder onder de loep te nemen, heeft U-Send één van zijn gebruikers een gratis versie van e-pickr aangeboden. Maak kennis met Luc. Luc is een voormalig Bol.com verkoper en tegenwoordig ook dropshipper die graag een centje extra verdient als 23-jarige naast zijn studie. 

Lees hier het interview met Luc

Om het onderzoek zo objectief mogelijk te maken weet de gebruiker niet dat wij bezig zijn met dit onderzoek. Dat geeft minder bevooroordeelde reacties.

Bevooroordeelde wat? Ja precies, de bereidheid van een deelnemer aan een onderzoek om het antwoord te geven dat wij willen horen in plaats van wat hij eigenlijk wil zeggen. 

Het verhaal van Luc, 23 jaar, student

Wij introduceren dus Luc. Luc is sinds 15 februari  gebruiker van U-Send en dankzij U-Send ook lid van e-pickr. Hij heeft een ontzettende voorkeur voor werken voor Domino’s. Daar heeft hij de afgelopen 5 jaar met plezier gewerkt voor ongeveer €11 per uur. Luc werkte naast bezorger ook als pizzabakker en vulde hier zo’n 10 uur per week mee. Als we dan even rekenen, €11 x 10 uur x 30 weken x 5 jaren = €16,000. Om precies te zijn was het €14.700 (en een beetje), want toen Luc begon, was hij net 17. Dus dan heb je eten en onderdak bij je ouders, en dus recht op minimumloon…

Niet als je het ons vraagt! Waar het absurde idee vandaan komt om massaal voor minimumloon te gaan werken, is al een vraag waarmee wij ons bezig houden voor meer dan 10 jaar. Als je toch de kans krijgt: wil jij tot je 67e hetzelfde werk doen met een lineair beperkte loonsverhoging, of wil jij eigenaar worden van jouw eigen bedrijf met een inkomen naar jouw inzet? Ja, dat dachten wij dus ook! 

Gelukkig voor Luc, heeft hij ons dus op 15 februari benaderd en sinds dien is hij gaan zoeken naar zijn eerste best seller product. Zijn hoogste score, 70% voor een DIY-sushi Kit, levert momenteel zo’n $90.126,70 op. 4106 verkopen per maand in Amerika. Dat lijkt best op een topproduct. Kijkend naar de resultaten in de Nichepickr zat Luc al te dagdromen waar hij dit aan moest gaan uitgeven. Na een gepast paar minuten staren in de verte, zocht hij het product op op Alibaba. Wat denk je: inkoopprijs tussen de 3$ en 6,5$. Say what?! 15 Euro winst!? 

Nichepickr e-pickr partner U-Send

Figuur 1: Nichepickr resultaten voor ‘Sushi Kit’ (10-02-2022)

Luc rekende nog eens en dacht aan de commissies van Bol.com en Amazon, de verzendkosten van Alibaba naar zijn schuur, maar ook van diezelfde schuur naar de klant. Er zal nog een verpakking om de doos moeten. Dus het is niet zo dat hij straks 90,000 Euro op zijn bankrekening aan winst heeft. Bovendien, om nou meteen 4000 stuks in te kopen is ook wel een beetje optimistisch. Daarom heeft Luc wijs volgens onze adviezen eerst een sample order besteld. Deze kwamen na 50 dagen later binnen met het vliegtuig. Dat was een langdurig ritje, en tijd is geld. Deze 30 stuks heeft Luc aandachtig bestudeerd en vervolgens met een goede telefoon tegen een witte muur gefotografeerd. Dit duurde een uurtje. 

Voorraad Luc - e-pickr x U-Send
Figuur 2: De voorraad van Sushi Kits aangekomen per trein

Ondertussen zijn al we wel een goede 6 weken verder en Luc heeft nog niks verdiend. Daarover zegt hij achteraf: “ik begon wel even te twijfelen of dit nu wel de juiste weg is, maar wel goed dat het slechts een paar uurtjes tijd kost. Daardoor kon ik ondertussen nog wel de rest van de tijd bij Dominos werken”. En daar had hij ook wel gelijk in: een half uurtje e-pickr, paar uur chatten met leveranciers op Alibaba, producten opwachten thuis, foto’s maken. Natuurlijk kon Luc ondertussen alvast de listing informatie overnemen, prijzen bepalen, zijn breakeven point en de verwachte winst berekenen met deze bestelling. Dat was niet heel veel, want de bijkomende verzendkosten maakt de marges wel snel erg dun. Nu met de foto’s erbij kon de listing online. 

Figuur 3: Sushi Kit inkopen op Alibaba.

Eerste verkopen van de client

Luc heeft voor het gemak een Bol.com account gemaakt in de 50 dagen dat de levering erover deed om naar Nederland te komen. Hiervoor moest hij een KVK, Bankrekening en BTW-nummer hebben. Dat was een bezoekje aan een locatie van de Kamer van Koophandel en een paar brieven afwachten. Voor alle info over het beginnen als e-commercer kan je hier terecht.

Een listing maak je gemakkelijk op Bol.com met de invulschema’s en de foto’s die je van de leverancier van Alibaba krijgt. Maar het spannendst is het online zetten van jouw producten. De eerste dag… niks! Om het netjes te houden quoten we de woorden van Luc maar niet, de strekking was dat hij niet blij was. Hij had erg zijn best gedaan en nu het moment suprême daar was, gebeurde er niks. 

Dit had alles te maken met de 57 andere aanbieders. De listing stond niet op plek één. Daarom was het wel zo handig dat Luc van tevoren precies wist hoe hij zijn prijs aan kon passen om zo snel mogelijk naar de eerste pagina op bol.com, zonder dat dit hem een verlies op zou leveren aan het eind van de rit. Nadat hij tijdelijk zijn producten zwaar onder de marktprijs had aangeboden, kwam hij op pagina één van de sushi kits op bol.com en dit was een echte game changer. 

Figuur 4: Inhoud van een sushi kit, inclusief een Avocado snijder!

Wat verdient verkopen via Bol nu?

Binnen een maand was de totale voorraad verkocht en had Luc al nieuwe producten besteld. Ditmaal geen 30, maar 120. Het schalen is een voorzichtig spelletje waarin je uiteindelijk, een beetje net als in een casino, uiteindelijk moet doorspelen met je winst en je oorspronkelijke inleg naar de zijkant leggen. In het kosten overzicht hieronder staat precies uiteengezet hoe dat de winst behaald werd en welk deel er daarna is terug geïnvesteerd. 

30 naar 120 producten - e-pickr x U-Send
Tabel 1: Case Study 30 producten naar 120 producten

Toen we Luc vroegen hoe hij aan de Sushi Kit was gekomen, gaf hij aan: “op e-pickr vond ik dat dit product snelgroeiend is en dat er goede marges mee te maken zijn en slechts een kleine hoeveelheid concurrentie”. Toen we Luc vroegen hoe hij aan een inkoopprijs van 3.25 kwam voor de nieuwe voorraad, gaf hij simpelweg aan: “U-Send had die quotation voor me gevonden”. 

Met de nieuwe investering behaalt Luc momenteel nog steeds zijn verwachte 3 duizend Euro omzet. Daarnaast zoekt hij verder met de  Salespickr op e-pickr naar nog meer diamantjes in de markt. Hij overweegt binnenkort een eigen webshop te bouwen, zodat de commissie aan Bol.com (bijna 500 Euro in totaal inmiddels) gebruikt kan worden in zijn eigen advertenties. Zo schaalt hij snel op van een kleine Bol verkoper naar een eigen geautomatiseerde Dropshipping business.

Leer de e-commerce sector kennen met de steun en bekendheid van Bol en groei daarna zelf door tot een grote speler met een eigen geautomatiseerde webshop!

Wij vroegen Luc hoe hij terugkijkt op zijn tijd bij Domino’s. “Het werk was repetitief en onderbetaald, maar wel met leuke collega’s. Het jammere is dat zij wel nog steeds 15-20 uur per week werken en dat ik nu meer tijd over heb. En dan verdien ik nog meer ook! Ik ga nog weleens langs bij de afsluiting van de week als ze naar het terras gaan en dan krijg ik vaak de vraag waar ik nu zoal mee bezig ben. Ik zeg altijd maar ‘met mijn toekomst en toch vooral studeren’”. 

Ben jij ook moe van dat minimumloon en wil je een echte ondernemer worden, stuur ons dan een berichtje en laat ons je helpen om zelfstandig een eigen bedrijf op te zetten dat ook makkelijk 4 tot 5 cijfers per maand verdient! Samen met U-Send en ons partner netwerk!

Maak kennis met onze services

Neem gerust een kijkje op onze websites om te zien hoe wij u verder kunnen helpen

U-Send | Fulfilment agency

Wij helpen online bedrijven om te groeien door te zorgen dat al hun producten worden gesourced om deze tegen de beste prijs bij de klant te krijgen.

e-pickr | Data automatisering tool

Ontdek de producten die klanten willen, bespioneer jouw concurrenten en vergelijk markt- en consumententrends met tools die zijn ontworpen om de groei van jouw e-commerce business te versnellen.